produktioner

SHOWREEL

Om Impact

Hvad vil vi? Impact vil lave tv, der udfordrer, inspirerer og lægger op til debat. Vi har valgt en strategi, hvor vi vil udvikle det tv-indhold, som vi selv mener, er vigtigst. Vi overlader ikke det publicistiske til broadcasterne, og vi vil ikke bare producere det, de efterspørger. Vi vil selv sætte dagsordenen med de historier, vi mener, er vigtige at fortælle. Dem præsenterer vi for broadcasterne for at finde den tv-kanal, der er bedst egnet til indholdet.

Vi fortæller på en måde, så alle kan forstå det. Vores historier er så vigtige, at det brede publikum skal kunne forstå dem. Vi er ikke til arthouse og smalle filmfestivaler.

Værdier
I forhold til den øvrige branche adskiller Impact sig ved et etisk grundlæggende anderledes forhold til tv-stationerne og de kommercielle partnere, samt tilgangen til de sociale medier og nettet. Modsat andre tv-produktionsselskaber er Impact født med og drevet af en publicistisk mission – nemlig at fortælle de samfundsmæssigt vigtigste, men mediemæssigt underfortalte historier.

Etisk set laver vi ikke fjernsyn for at tjene penge og vinde markedsandele. Vi vil gøre en forskel på en måde, så vi tjener penge og derigennem bliver bedre til at udføre vores mission. Impact tager udgangspunkt i, at tv stadig er det stærkeste medie, og vi ved, at vi kan gavne danskerne ved at fortælle medrivende tv-historier. Vi er ikke bange for kontroversielle emner: sex, drugs, pædofili, mord eller bander. Det handler aldrig om, hvorvidt vi skal fortælle en væsentlig historie, men om hvordan.

Vi tager ansvar for vores medvirkende. Der er ikke noget tv-program, som er vigtigere end et menneskes liv og velfærd. Vi elsker at fortælle historier. Derfor er vores arbejde en livsudfoldelse. Det er ikke spild af liv. Livet – og fortællingerne om det – er en fest. Det er ikke stille og roligt. Der skal maxes ud. NU.

LEDELSEN
Thomas

Thomas Heulin
CEO & Producent

Lisbet

Lisbet Fagerberg
Producent

Lars

Lars Feilberg
COO & Producent

Impact Tv
Impact Tv